Manuel Antonio

6 september 2014 - San José, Costa Rica

De reis is op z'n einde gekomen en wij willen niet naar huis :( we gaan gewoon express het vliegtuig missen.....

De laatste dagen hebben wij in Manuel Antonio door gebracht. Een prachtig hotel boven op de heuvel met aan beide kanten zicht op zee. Hier verblijven zeer bekende mensen zoals als afgelopen maand Charlie Sheen. Als je naar het strand wilde werden wij met een privé chauffeur gebracht! De zee is hier zeeeeer wild. Ik durfde er maar tot aan mijn middel in, maar Joris was niet te houden. Als een vis in het water. Hij werd regelmatig terug gefloten door de strandwacht. Ook surfers kwamen in problemen en werden uit de zee gevist door strandwachten op jetski's.

De eerste dag hebben wij een wandeling gemaakt door het national park van Manuel Antonio. We hebben verschillende reptielen, een luiaard en een hert met zijn jong gezien. Helaas niet veel dieren ivm de zware regen van de nacht ervoor. De middag zijn wij naar het privé strand van het hotel geweest. Super mooi strand in een kleine baai. Daar werden we getrakteerd op een show van acrobaten. Kleine rode aapjes (doodshoofdaapjes), super brutaal, kwamen zeer dichtbij en zo gek als een deur. Ze krijsten en slingerden boven ons hoofd. Als ze vonden dat je te dichtbij kwam lieten ze hun tanden zien en dan deed je echt wel een stap terug.

De 2e dag zijn wij met een catamaran de zee op gegaan om walvissen en dolfijnen te zoeken. Naar de dolfijnen zijn wij nog steeds op zoek, maar de walvissen, wow.... Een moeder met haar jong. Ze maakte een sprong uit de zee! 15 meter schoon aan de haak! Iedereen juichte en klapte. Tijdens de boottrip was het nationaal raft team van Costa Rica aanwezig, zij doen volgende maand mee aan de wereld kampioenschappen in Brazilië en die dag waren er tv opnames op onze boot. De middag hebben wij het publieke strand bezocht en ook daar waren apen en veel. Ze maken daar letterlijk de kust onveilig! Je moet echt op passen want de gooien kokosnoten en pitten van opgegeten vruchten naar beneden of nog erger... Ze urineren naar beneden!!

Vandaag hebben wij de mangroves per kano bezocht. Prachtige jungle waarvan de wortels van de bomen boven het water uitsteken. Weer een apen familie en deze keer een miereneter! Eindelijk!

Wat ze zeggen over de Costaricanen klopt echt. Wat een vriendelijke mensen. De meeste zijn nog nooit over de grens geweest maar waarom zou je ook als je in het mooiste land van de wereld woont. Joris en ik hebben een afspraak nooit meer dan 1 keer naar het zelfde land op vakantie, maar deze regel gaan we verbreken, we komen hier zeker nog een keer terug.

Pura vida het leven is prachtig hier!

1. Piet:
    6 september 2014
    Ja.aan alle leuke dingen komt een eind. Maar je hebt zo te zien een leuke vakantie gehad.zag er mooi uit.
  2. San:
    6 september 2014