Dag 9,10,11 en 12

28 augustus 2014 - Rincon De La Vieja, Costa Rica

Als je bang bent voor onweer dan moet je niet naar Costa Rica gaan. De bliksemflits is nog niet geweest of de donder volgt waardoor de grond trilt. De ene minuut schijnt de zon en op het andere moment valt het met bakken uit de hemel. Daardoor valt de stroom ook regelmatig uit! Toch mogen wij niet klagen, we hebben echt mooi weer, de buien vallen voornamelijk 's avonds/snachts.

De trip naar Monteverde vonden wij beide tot nu toe het hoogte punt van onze reis. Je rijdt in een omgeving met prachtig uitzicht zoals je normaal alleen in films of posters ziet. Berg op berg af. Deze trip duurde 3,5 uur, je kon maar Max 30 km per uur rijden, veel kuilen in de weg, maar de reis kon maar niet lang genoeg duren. We hebben zelfs een stukje grond gezien wat we willen kopen; de Snoeren- van der Wijngaart-ranche! Deze grond zie je in de foto's van Monteverde.

We hebben een sky-trek tour gedaan en ons van de ene boomtop tot de andere verplaatst met een zipline op een hoogte van 1000 meter (zie filmpje). Daarna hebben wij onze rugzak gepakt en zijn de omgeving gaan verkennen. Dit was weer een flinke tocht want ons hotel lag boven op de heuvel, je begrijpt dat wij nu joekels van kuiten hebben ;) we waren terecht gekomen bij restaurant Three house, staat in top 10 van bizarre restaurants ter wereld, omdat er een boom groeit in het restaurant en die boom is dan ook meteen een dak! 's Avonds hebben wij een Nightwalk gedaan, dat is met een zaklamp en een gids de jungle in. Onwijs leuk om het nachtleven in de jungle te zien; diverse apen, luiaarden, vogels, spinnen en slangen gezien.

Daarna zijn we van Monteverde naar Rincon de la Vieja gereden. We waren verdwaald, ipv afslag Rincon hebben we afslag Rincon National Parc genomen. We waren om 08.30 uur vertrokken en kwamen rond 16.00 uur aan in het hotel. Oeps..... Het parc stond op ons to-do lijstje, maar niet op deze manier. Ik ben blij dat we voldoende eten, drinken en benzine hadden. Je kwam echt geen mens tegen daar en als je iemand tegen kwam dan sprak die geen woord Engels en wij natuurlijk niet goed genoeg Spaans om het te begrijpen. Op een gegeven moment wisten we het echt niet meer maar toch raakten we niet in paniek! Je moet je dan voorstellen dat je op een weg zit waar amper een auto door kan, je kunt daar maar Max 10 km/per uur rijden. De Costaricanen doen alles voor je! Dus na de zoveelste keer de weg te hebben gevraagd werden wij via privé terrein, waarvoor we omgerekend €3 euro moesten betalen (anders een uur omrijden), naar ons hotel geloodst. Finaly!

Gister hebben we de omgeving verkend middels tubbing; in de rivier met een grote opblaasband. Prachtige omgeving, leuke aapjes en enge rivierspinnen gezien. Smiddags hebben wij een middagje vrij genomen en hebben wij aan het zwembad gelegen.

Vandaag staat Tamarindo op het programma. Komen we deze keer wel rechtstreeks aan? Wordt vervolgd....

1. Inge:
    28 augustus 2014
    Klinkt weer geweldig! Vooral tubbing lijkt me super! Snel daten als je thuis bent, wil alles horen!
  2. Maite:
    29 augustus 2014