Dag 5,6,7 en 8; La Fortuna

23 augustus 2014 - La Fortuna, Costa Rica

Buenas noches,

We zijn vanuit ons pitoresk hotel vertrokken en na 3 uur rijden (in 1 keer goed) aangekomen in La Fortuna. Joris is blij dat we daar weg zijn want hij vond het een horror filmset, terwijl ik het juist een filmscene van een romantische film vond! Zo zat er elke dag een krokodil naast ons tijdens het ontbijt.

De snelwegen zijn goed te doen, je mag er max. 80 km per uur. De weg is voor auto's, fietsers en voetgangers, je moet dus continue goed opletten, want voetgangers/fietspaden kennen ze hier niet. Waarschijnlijk hebben ze ook nooit verkeersles op school gehad, want mensen in een rolstoel rijden midden op de weg!! Daarnaast heeft ieder huishouden een of meerdere honden die gewoon loslopen en oversteken wanneer het hun goed uitkomt.

We hebben white-water-rafting gedaan. Phoe dat ging er ruig aan toe. Wij zaten met tweeen en een gids in een boot en we konden met moeite op ons plek blijven zitten.

Gisteren hebben wij de dag goed besteed, we waren vroeg wakker en na een flinke regenbui tijdens het ontbijt hebben wij de rugzak gepakt en zijn wij de omgeving gaan verkennen. OMG!!! Stijl omhoog, wat een klim, niet normaal, we waren zeer bezweet en bekaf, maar met een mooi eindresultaat: de watervallen van La Fortuna. Om daar te komen moet je 400 treden naar beneden. We hebben daar gezwommen om af te koelen. Peentjes zweten noem je dat toch? Nou hier zijn dat penen hoor... weer 400 treden om hoog.

Vervolgens een wandeltocht naar de vulkaan gedaan. Echt dichtbij komen kon niet omdat de vulkaan nog actief is, maar het uitzicht was prachtig en weer diertjes tegen gekomen die we nog niet eerder hadden gezien. Daarna zijn we naar de hotsprings gegaan (natuurlijke warmtebronnen), lekker relaxen met een cocktail :)

Vandaag zijn we 8 jaar samen!! Manon wilde paardrijden en Joris een massage. Wij vertrokken te paard met een bui, maar daarna scheen de ZON als nooit te voren. We hebben drie uur lang over de weides, jungle, rivieren en blubber gereden. Respect voor Joris, hij rijdt al nooit paard en dan ook nog eens op zo;n "#$%& zadel. Hij heeft een goede zit, dus ik zeg dit moet hij vaker doen.

Om daarna de modder van ons af te wassen en de spierpijn te verzachten hebben wij een honeymoon massage gehad; we werden eerst helemaal gescrubt, vervolgens een chocolade-modder-packing, gezichtbehandeling en een massage gehad. Jullie begrijpen het al: we hebben het erg zwaar hier!

Morgen wordt een lange reisdag, ongeveer 4 uur. We vertrekken naar Monteverde.

Zie onze foto's

Saludos cordiales  Joris & Manon

1. Piet:
    24 augustus 2014
    Zo jullie zijn lekker sportief bezig.knap . Geniet er van.
  2. Inge:
    24 augustus 2014
    Klinkt als de droomreis die jullie voor ogen hadden, super!! Veel plezier xx Inge
  3. Paola:
    Wauw wat n lef hebben jullie!! Ziet er prachtig uit daar! Geniet samen! X
  4. Annievdwijngaart:
    24 augustus 2014
    Ziet er inderdaad goed uit Joris op een paard, misschien toch liever dan tennis? Verder klinkt het spectaculair wat jullie beleven. Nog een fijne vakantie verder en natuurlijk proficiat met jullie 8 jarig jubileum!
  5. Carlijn en Yorben:
    24 augustus 2014
    Wat gaaf dat Joris mee is gegaan met de paardrijrit! Inderdaad echt een droomreis dit, geniet er vooral nog heel erg van!! X carlijn&yorben